Tiba-Szőgyényi Andrea
TIBA-SZŐGYÉNYI ANDREA, Front Office & Sales Manager
KRISTÁLY IMPERIAL HOTEL****
Hogyan és mikor lettél „kastélyos”?
A főiskolai diplomamunkámat Tatáról írtam, melyben helyett kapott az akkor még Kristály Hotel. A személyes interjú, és bejárás során magával ragadott a hely, majd 1 évre rá állást kínáltak a recepción, akkor éreztem azt, hogy meg kell próbálnom, így 2006. óta dolgozom a hotelben. A fejlesztések nagy részében tevékenyen részt vettem, itt „nőttem fel”, szakmai tapasztalataim nagy részét itt szereztem, szerzem, és itt is kamatoztatom.
Kit tartasz példaképednek?
Szerencsésnek tartom magam abban a tekintetben, hogy mindig értékes emberek kísérték az utamat. Hálás vagyok a szüleimnek, hogy erőn felül biztosították azt, hogy eljuthassak ide, most segítenek, hogy két gyermekes anyukaként tevékeny tudjak maradni. Hálás vagyok a férjemnek, aki mindig támogat abban, hogy fejlődhessek. Hálás vagyok a gyakornoki éveim alatt engem tanító mentoromnak. Nagy tisztelettel fordulok a szálloda tulajdonosainak munkássága felé, nem tudom szavakban kifejezni azt a büszkeséget, ami bennem van, hogy képviselhetem Magyarország legrégebbi szállodáját, és az elmúlt 15 év szakmai fejlődését is mind nekik köszönhetem. Követendő példaként áll előttem a folyamatos fejlődésük, tenni akarásuk, az újabb és újabb kihívások felfedezése, és megvalósítása.
A kastélyotokban mit tartasz a legkülönlegesebb dolognak?
A Kristály Imperial Hotel**** legkülönlegesebb ismérve, hogy Magyarország legrégebbi szállodájaként 1770 óta fogad Vendégeket, az épület eredetileg is szálláshelynek épült.
Melyik díjatokra vagy elismerésre vagytok a legbüszkébbek?
Minden minősítésünkre büszkék vagyunk, nekünk mégis a legfontosabb az elégedetten távozó majd visszatérő Vendég elismerése. Szerintem ez az igazi siker a mi munkánk során.
Tudsz-e régi legendát, vagy izgalmas történetet a kastélyról?
Fontos mérföldkő a szálloda életében az első ismert irodalmi említése, mely Kazinczy Ferenc nevéhez fűződik, aki 1803-ban Budáról Bécsbe menet kocsis balesetet szenvedett, így kényszerűségből nyolc napot töltött a fogadóban. Pályám emlékezete című munkájában emlékezik meg az esetről.
Mit üzennél a fiataloknak, miért érdemes kastélyban pihenni?
Egy történelmi múltú szálloda, kastélyszálló atmoszférája, adottságai nagymértékben eltérnek egy újépítésű design hotelétől. Kifinomultabb elegancia jellemzi a tereket, nincs vibrálás, egy hangulatos, romantikus pihenés igazi helyszínei lehetnek ezek a szálláshelyek. Érdemes kipróbálni, amikor szeretnének egy kicsit megállni, ténylegesen kiszakadni a mindennapokból, és valami különlegeset tapasztalt.
Kedvenc idézeted?
Marencich Ottó, 1940-ben megfogalmazta a szállodai hivatás lényegét:
„ Ismeretes, hogy a szálloda szakmában többet tanulunk az élettől, mint a könyvekből, mert itt az intelligencián alapuló sokoldalú műveltség, ügyesség és jó emberismeret a legfőbb követelmény. Szakmánk olyan mesterség, mely művészi tökélyre emelhető. „
Következő álom projekt?
…
Mivel töltődsz fel?
Sokféle szabadidős tevékenység kikapcsol, szeretek olvasni, utazni, zenét hallgatni, de kiemelten fontosnak tartom a családi és baráti kapcsolataim ápolását, így általában az aktív kikapcsolódás jellemző rám.
Miért tartod fontosnak a MKSZ tagságot?
A történelmi múlt összeköti ezeket a szálláshelyeket, a történelmiség megőrzése pedig felelősség. Egy ilyen szövetségben a múlt tisztelete kiteljesíthető, és hiszem azt, hogy közös erővel átadható a jövőbeli Vendégeknek.
Kapcsolat
Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége
Partnereink
Kapcsolat
Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége
Partnereink
LINTERS KFT.
TTPP KONZULENS
Weboldal készítés: Webpole